Podnikáte a chcete se bez zbytečných nákladů zviditelnit?
Chcete přestat prodávat jednorázově a vytvořit si věrné zákazníky?
Budujete osobní značku, anebo ji budujete někomu jinému?
Zvučné jméno. Originální značka, renomé, které dokazuje, že jste špička ve svém oboru. Produkty či služby, které mají stálé zákazníky. Zákazníci, jejichž důvěru jste získali, a kteří vaši značku šíří dále.
Jste přitažlivou značkou nebo jen dřete bez oddechu?
Budování osobní značky je důležitější a efektivnější než zlepšování obchodních dovedností. Pokud chcete disponovat prodejními dovednostmi, musíte svoji energii neustále vynakládat na prodej. Pokud jste značkou, lidé vynakládají úsilí, aby mohli získat váš produkt. A vy tak můžete vynaložit sílu na zdokonalování toho, co je skutečně důležité.
Proč?
To se dozvíte od jednoho z největších odborníků na budování značky – Tomáše Lukavce.
Tomáš Lukavec začínal od píky jako umývač oken. „Do dnešního dne spolupracoval s lidmi jako Mark Dzirasa, Bob Proctor a Andy Winson. Jeho talkshow Ordinace navštívili kapacity jako Václav Vydra, Martin Maxa či Radim Jančura“.
A pouze proto, že se nebál riskovat a následovat vášeň pro to, co ho bavilo.
Začněte budovat svoji značku!
Tomáš Lukavec představuje Ebook s názvem Jsi značka ve frontě na banány. Získat jej můžete zdarma. Neradi se někam upisujete? Neradi poskytujete e-mail, aby vás obchodníci nespamovali nabídkami? Ebook Jsi značka ve frontě na banány je skutečně ke stažení bez zadání e-mailové adresy.
Tomáš Lukavec během své cesty budování úspěchu odhalil tři klíčové momenty, o které se s vámi podělí v Ebooku:
– Lidé platí za pochopení.
– Nebudeš placen, pokud nepochopíš.
– Peníze odráží tvoji schopnost inspirovat tím, co miluješ.
A právě to třetí poznání, je nejdůležitější. Pokud prezentujete svoji značku, své jméno, musíte v něj věřit vy sami. Jen tak v něj uvěří i klient.
Všichni ti, kteří jsou velmi úspěšní, začali špatně. Ale tím, že to zkusili, získali zkušenosti, které později přetavili v úspěch.
Popelka ani Coco Chanel nemusely znovu riskovat. Popelce stačilo rozlousknout oříšek a přát si vše, co spatřila na bále. Coco mohla jednoduše žít jako rentiér – investovat do mladých návrhářů a cestovat. Obě dvě udělaly opak.
Proč? Protože ani jedna z nich neprahla po banánech. Obě dvě se realizovaly ve své přítomnosti.
Ve vášni pro to, co dělaly.
Když Bill Gates začal podnikat, zkrachoval. Jeho první firma Traf-O-Data se stala naprostým fiaskem. Mohl se nechat zaměstnat, zapadnout do průměru, žít ordinérní život opakující se den co den. On se však rozhodl jít dále cestou nejistoty.
Jim Carrey, známý americký komik a herec, ukončil v 15 letech školu, aby živil rodinu. Jeho otec byl nezaměstnaný muzikant a Jim musel vybočit z cesty. Takových příběhů bychom nalezli stovky. Jak ovšem poznáte, že po této cestě jdete vy sami?
Jednoduše – NEJISTOTA, ve které se nacházíte, vás baví víc, než vaše jistota.
Vydáte-li se cestou jistoty, dojdete NĚKAM, kde se zastavíte a čekáte „uznání, peníze, vavříny.“ Očekáváte, co je předem dané, co se nemění ani neposouvá výš.
Kam dojdete, dáte-li se cestou nejistoty? Budete asi překvapení, ale v podstatě je to jedno. Opravdu. Cílem druhé cesty totiž není někam dojít. A už vůbec ne natrhat někde na konci cesty banány. Cílem druhé cesty je pochopit sám sebe. Zažít ji. Spojit s ní svůj život. Získat prožitek, zkušenost a tu zkušenost si zvnitřnit. Posláním druhé cesty je vytvořit ji. Nebrázdit zajeté koleje, ale sám si koleje pokládat.
Příběhy lidí jdoucích první cestou – cestou jistoty
Krátké příběhy, které zažili manažeři, podnikatelé, umělci, konzultanti, sportovci, osobnosti, politici, manželé a manželky – prostě všichni, kteří když NEUSPĚLI, tak skončili. Nepokračovali dále. Utopili se v alkoholu, rozvedli se, zničili svá manželství i dobré vztahy s přáteli, utekli, zabili se, začali dělat práci, kterou nenávidí, prostě a jednoduše – vzdali se svého snu.
Příběhy lidí jdoucích druhou cestou – cestou nejistoty
Bathany Hamilton, snad již od narození špička mezi surfaři, se ve svých 13 letech ocitla v čelistech obřího žraloka. Bohužel či bohudík ji připravil o ruku. V tu chvíli čelila rozhodnutí, co bude dál. Skončit, v čem je nejlepší z nejlepších a co je zároveň její vášní nebo pokračovat? O měsíc později skočila znovu se svým surfem do moře. O dva roky později vyhrála významnou soutěž Explorer Women Division of the NSSA National Championships.
Kdo by neznal knihy Stephena Kinga? Jeho první román byl odmítnut nakladateli více než třicetkrát! Chystal se vše zabalit, když mu jeho žena připomněla, že ještě nikdy v životě nic nevzdal. Tak pokračoval. A psal dál a dál. Dnes je z toho stejného díla, které bylo tolikrát odmítnuto, prodáno více než 350 milionů kopií. A Stephen stále píše jako na běžícím páse.
Co spojuje všechny úspěšné lidi?
BANÁN = člověk usilující o banán
NEBANÁN = člověk usilující o přeměnu
V různých částech světa, v jiných dobách a odlišných situacích, je pojítkem úspěšných jedna podstatná věc: v určité fázi se rozhodli jít vlastní cestou. Opustili první cestu a vyšli vstříc nejistotě. Vezměte těmto lidem vše – auta, domy, peníze, zkrátka všechny banány – a věřím, že v krátké době je vybudují znovu. Tito lidé pochopili, že skutečným bohatstvím je schopnost přeměny.
Na své cestě jistě vytvoří i spousty braků, propadáků, či ne tolik oblíbených produktů. To jim ovšem nevadí. Ovládli systém NEBANÁNŮ. Zatímco systém BANÁNŮ si hraje s jistotou (vydělám příští měsíc stejně, za měsíc dostanu prémii, příští rok budu mít na nové auto), systém NEBANÁNŮ si hraje s nejistotou. Každý z nás ovšem nejprve v nějaké fázi svého života musí ovládnout systém jistoty, nebo jím alespoň částečně projít. Čím lépe pochopíte první cestu a lidi, kteří po ní jdou, tím snáze se od ní osvobodíte.
Co je osobní značka?
Vaše osobní značka je mocná, jasná, pozitivní myšlenka, která lidi napadne, když o vás přemýšlí. Je to to, za čím si stojíte – hodnoty, dovednosti a chování, které si s vámi lidé spojují. Je to profesionální alter ego vytvořené proto, aby ovlivňovalo, jak o vás lidé přemýšlejí, a transformovalo tyto myšlenky v činy.
Představte si, že jste na poušti. Jste ztraceni a umíráte žízní. Existují jenom dvě otázky, které vás budou dělit od smrti.
První – kde najdu vodu?
A druhá otázka – proč kráčet dál?
Odpověď na tu první otázku vás sice zachrání, ovšem nedonutí vás jít dál. Máte tedy stále dvě možnosti. Život nebo smrt. Ano či ne. Nic víc není. Garantuji vám, že je mnohem jednodušší to vzdát. Lehnout si a umřít. Voda ztratí význam a otázka také. Ovšem… Proč kráčím dál? Protože mám ženu, která mě miluje. Mám úkol na této planetě, který potřebuji dokončit. To je to, co nás žene dál.
Co umí osobní značka?
1. Jste jiný.
Dá vám schopnost odlišit se, být viděn jako nový a originální.
2. Jste lepší.
Vaše značka musí podporovat víru v to, že určitým způsobem patříte mezi ty nejlepší ve svém oboru – rychlejší, nabízející lepší služby, pracující s nejmodernějšími technologiemi a podobně. Když budete vnímán jako vůdce svého oboru, tak k vám lidé, kteří vás osobně neznají, snáze získají důvěru.
3. Jste autentický.
Nejlepší osobní značky jsou ty pravdivé. Vaše značka musí být postavena na tom, kdo opravdu jste, co jsou vaše silné stránky, a co máte na své práci rádi – a musíte to jasně komunikovat. Dnešní zákazníci jsou chytří a lehce poznají prázdné sliby.
Každý má své sny. Ale jen hrstka se je nebojí následovat.
Nebojte se vybočit ze všedního stereotypu a riskovat. Úspěch si žádá nezdolnost, statečnost a sílu nabourat zaběhlý řád.
Napsat komentář