120 zaměstnanců nejmenované firmy povinně hlasuje o tom, zda se pro nový brand společnosti více hodí název „labelto“, nebo „levelto“. Hlasování je ukončeno, vybere se vítěz. Příští týden po třípatrové budově zuřivě pobíhají pracovníci office oddělení, aby přidělali nové cedule s novou značkou. Na víkend se provoz uzavře, aby se stihly ve vytyčeném čase přemalovat všechny barevné pruhy v místnostech ze žluté na oranžovou. A hned v pondělí se zaměstnanci klientského oddělení oblečou do zbrusu nových uniforem v barvách a střihu, který lépe odpovídá novému brandu. Akce za několik desítek tisíc. Stálo to za to?
A především – vyplatí se to firmě? Vrátí se jí to v prodejích? Výše uvedený či podobný způsob se stává reálnou praxí v nejedné společnosti nebo u živnostníka. Kapsy marketingového poradce, se kterým na několikadenním zasedání společnost k těmto dvěma možnostem nového brandu došla, jistě nezůstaly prázdné…
Manažeři této společnosti se nechali přesvědčit k utracení několika desítek tisíc korun, protože podlehli jedné z banánových lží. Té, že branding je jen logo a krabice.
Proč jde o lež zrovna banánovou? Protože ji jako jednu z 9 banánových lží o brandingu odhaluje Tomáš Lukavec ve své e-knize Jsi značka ve frontě na banány.
Pomocí příběhu o banánech demonstruje mimo jiné to, že dobrý branding – tedy budování vaší značky – nestojí žádné peníze. Podstatou účinného brandingu je příběh, který ovšem musíte umět správně tlumočit.
Tomáš Lukavec, architekt lidských příběhů v byznyse, vytvořil e-knihu o správném budování značky a dává ji k dispozici zdarma bez nutnosti zadávat svůj e-mail.
Sdílí se čtenáři funkční postupy, které se mu osvědčily v praxi. Tento odborník na branding pomohl budovat značku uznávaným osobnostem ve svém oboru, jako například kouči a spisovateli Marku Dzirasovi, kouči a autorovi bestselleru Andymu Winsonovi, spisovateli Bobu Proctorovi, Renatě Kronowetterové nebo Jaroslavu Pilnému. Nepracuje ovšem pouze s jednotlivci, školil budování značky i pro velké společnosti jako Partners, Česká spořitelna, ČSOB, RE/MAX Invest a další.
V knize se v 7 kapitolách zabývá:
• pravidly, která musíte pochopit, abyste začali vydělávat peníze
• mýty, které je třeba vyvrátit, abyste neplýtvali penězi ani časem
• podstatou brandingu
• osobnostní přeměnou, která vám dovolí realizovat se v přítomnosti
• potřebou definovat značku, než značka definuje vás
• a dalšími podstatnými součástmi budování vlastní značky
E-knihu Jsi značka…ve frontě na banány můžete volně sdílet mezi svými přáteli a známými, předat ji komukoliv, koho se budování značky nějak dotýká. Tomáš Lukavec chystá na rok 2015 tištěné, zpoplatněné vydání knihy, které bude obsahovat 5 dalších tematických oblastí, které budou v oblasti brandingu nabízet podrobné návody a další konkrétní příklady a inspiraci.
PS: Profesionálové spolupracují, zatímco amatéři…
„… zatímco amatéři spolu zápasí,“ říká Tomáš Lukavec, autor e-knihy Jsi značka ve frontě na banány a člověk, který vydražil shnilý banán za 190 000 Kč. Nevěříte? Tomáš se při tom nechal natočit na video, které můžete shlédnout zde: bananzamilion.cz.
Napsat komentář