Již osmým rokem profesionálně radím lidem, jakými způsoby lze ušetřit peníze, aniž by se úspory dotkly kvality požadovaných služeb. Před několika měsíci jsem vytvořil speciální eBook o úsporách s názvem 8 tipů, jak ušetřit peníze. Tato elektronická kniha oslovila více než 300 klientů, kterým jejich finance nejsou lhostejné. Mimo jiné v ní radím, jak jednoduše snížit cenu u stávajícího dodavatele.
Nicméně radit a činit to samé je někdy těžké. Ne vždy nám skýtají možnosti přiblížit se ideálu, který jsme si stanovili. Proto si někdy tu příležitost musíme vytvořit sami.
Když jsem včera četl fakturu od UPC za INTERNET, rozhodl jsem se udělat jejich ustavičnému zdražování přítrž. Každým rokem se mé vyúčtování za INTERNET zvyšovalo přibližně o 50 Kč měsíčně, až se dostal z velmi nízké částky 150 Kč měsíčně na 380 Kč měsíčně. Řeknete si drobné, to je možné, ale jde o princip. Proč mám za stejnou službu platit o 230 Kč měsíčně více? To si raději s rodinou zajedu na víkend na wellness zájezd.
Včera jsem si tedy řekl, tak už DOST, už mě nebudete odírat, a zavolal jsem na UPC odhodlaný ZRUŠIT INTERNET. Ale příjemnější pro obě strany by bylo dohodnout se na zlevnění odebírané služby. Ale jak kýžené slevy docílit? Dělal jsem rozzuřeného zákazníka, který chce okamžitě zrušit INTERNET, protože (jak se mi v minulosti osvědčilo) tyto společnosti, které zprostředkovávají např.: internet, povinné ručení, poplatky na běžném účtu apod., nechtějí přijít o klienta, a proto raději sníží cenu, aby si každého klienta zachovali.
Jak to probíhalo?
Hovor mi přijala paní, na kterou jsem apeloval, že chci zrušit internet, tak mě ihned přepojila. Nejspíše tam, kde se řeší velké SLEVY pro udržení těch zákazníků, kteří se zajímají o své smlouvy a sjednané záležitosti. Protože proč dávat slevu těm, kteří se nestarají? To je podle mě názor společností jako je UPC, O2, Vodafone, T-mobile aj.
Než mi to kontaktní pracovník vzal, nějakou chvíli to trvalo. Přepojovali mě a zdržovali na lince. Proč? Protože si mezitím řekli, co chci. Že chci zrušit službu a že mi má nabídnout „jakože“ výhodnou nabídku pro STÁVAJÍCÍ ZÁKAZNÍKY.
Proč to ale nenabídli automaticky? Proč tam člověk musí volat? Ztrácet čas telefonováním? Řešením složitých hovorů, když vám nabízejí alternativy, ze kterých i tak mají prospěch? Proč se má člověk ponižovat a balancovat na hranici slušnosti a drzosti? Drtivá většina lidí raději zvyšování cen pokorně přijme, než aby si přidělávala starosti. Někteří z nich ani fakturu nezkoumají, za co vlastně platí více. A s tímto přístupem tyhle společnosti počítají.
Kontaktní pracovník se mě vyptával, proč chci službu zrušit a co mám za nabídku. Tak jsem bez přemýšlení – i když to není úplně pravda – řekl, že mám přes firmu výhodnější podmínky a že spolupracuje s konkurencí (prostě jsem si to vymyslel). Co ten člověk může vědět, jestli je to pravda? Každý může mít speciální podmínky, když to jde, tak jsem si to vymyslel a on mi uvěřil.
Uvedl jsem hranici, nad kterou nejdu, a to 250 Kč měsíčně. Řekl jsem mu, že u firmy mohu mít stejnou službu za 250 Kč měsíčně, a pokud budu platit u nich více, tak přecházím ke konkurenci. A to vyplňování papírů a různé trable s vyřizováním by mi nevadilo – to jsem řekl takovým spíše hrubějším způsobem. A vida, okamžitě pro mě měl SPECIÁLNÍ NABÍDKU za 250 Kč měsíčně. Najednou zdražování nebylo třeba!
Možná kdybych mu řekl 150 Kč měsíčně, tak mi to sníží i na tuto hranici. To zkusím příště.
Co z tohoto článku plyne?
Vždy když si budete myslet, že platíte více než byste měli nebo vás stejně jako mě naštve, že platíte čím dál víc za tutéž službu, tak to řešte a nenechte to být – jedině tak si můžete jako já vyjednat ZAJÍMAVÉ PODMÍNKY. Nač platit za stejné zboží více a šetřit na věcech, které jsou skutečně potřeba?
Napsat komentář